الرئيسيةالرئيسية  البوابةالبوابة  التسجيلالتسجيل  دخول  

بحـث
 
 

نتائج البحث
 
Rechercher بحث متقدم
المواضيع الأخيرة
» عضو جديد هل من ترحيب
الأحد أبريل 29, 2012 11:29 am من طرف محمد.رجب

» تعلم من الحصان
الإثنين يناير 16, 2012 12:26 pm من طرف لا اعلم

» الحياة مبارة قدم
الإثنين يناير 16, 2012 12:22 pm من طرف لا اعلم

» لا تكن شخصا عاديا ( بيد_لا اعلم )
الإثنين يناير 16, 2012 12:15 pm من طرف لا اعلم

» معلومات مهمه (بيد لا اعلم )
الإثنين يناير 16, 2012 12:13 pm من طرف لا اعلم

» جدول الامتحانات
الأربعاء ديسمبر 21, 2011 12:28 am من طرف ahmed samy

»  بحث عن النظرية الايكولوجية
السبت نوفمبر 19, 2011 12:25 pm من طرف نورهان

» اطلب واتمنى
السبت نوفمبر 19, 2011 12:19 pm من طرف نورهان

»  ازاى تعمل بحث .....
الأربعاء نوفمبر 09, 2011 10:56 pm من طرف smsmsolom

التبادل الاعلاني
احداث منتدى مجاني
أفضل 10 أعضاء في هذا المنتدى
Marioma
 
Admin
 
emy
 
امانى
 
bobaia
 
محمد عبدو
 
pharco2000
 
monna
 
سمسمة قلبى
 
MEMEx
 

شاطر | 
 

 اخلاص رجل

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي اذهب الى الأسفل 
كاتب الموضوعرسالة
Mr.CaSaNo0oVa*original
عضو فعال


عدد المساهمات : 85
السٌّمعَة : 1
تاريخ التسجيل : 28/03/2011
العمر : 31
الموقع : a7a.me

مُساهمةموضوع: اخلاص رجل    السبت أبريل 16, 2011 2:03 am

تزوج رجل من امرأة جميله جدا جدا وأحبها جدا .. وجاء وقت انتشر فيه مرض يسبب الدمامل في البشره ويشوه المريض تشويه كبير جدا .. وفي يوم شعرت الزوجة الجميله بأعراض المرض وعلمت انها مصابة به وستفقد جمالها.. لكن زوجها كان خارج البيت لم يعلم بعد بمرضها .. وفي طريقه للعودة أصيب بحادث أدى لفقد بصره وأصبح أعمى .. وأكمل الزوجان حياتهما الزوجية يوما وراء يوم الزوجة تفقد جمالها وتتشوه اكثر واكثر , والزوج أعمى لايعلم بالتشوه الذي أفقدها جمالها بل تحول من جمال الى قبح .. واكملو حياتهم 40 سنة (أربعين سنة ) بنفس درجة الحب والوئام لهما في أول الزواج .. الرجل يحبها بجنون ويعاملها باحترامهم السابق وزوجته كذلك .. الى أن جاء يوم توفت فيه زوجته ( رحمها الله ) .. وحزن الزوج حزنا شديدا لفراق حبيبته.. وحينما انتهى الدفن .. جاء الوقت ليذهب جميع الرجال الى منازلهم.. فقام الزوج وخرج من المكان وحده .. فناداه رجل يا أبو فلان .. الى أين أنت ذاهب ؟ فقال : الى بيتي !! فرد الرجل بحزن على حاله : وكيف ستذهب وحدك وأنت أعمى (كان الزوج يقوده أحد لانه اعمى ) فقال الزوج : لست أعمى !! انما تظاهرت بالعمى حتى لااجرح زوجتي عندما علمت باصابتها بالمرض , لقد كانت نعم الزوجة وخشيت أن تحرج من مرضها فتظاهرت بالعمى طوال الاربعين سنة وتعاملت معها بنفس حبي لها قبل مرضه
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
http://www.2alb-we-ra7.piczo.com
Marioma
مشرف القسم الأدبى
مشرف القسم الأدبى
avatar

عدد المساهمات : 1454
السٌّمعَة : 9
تاريخ التسجيل : 17/05/2010
العمر : 30

مُساهمةموضوع: رد: اخلاص رجل    السبت أبريل 16, 2011 4:07 am

جميل اوى يا كازو
تسلم ايدك

_________________
أحيانا نخون ليس لأننا خائنون لكن لأننا لا نجد من يستحق الوفاء
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
pharco2000
مشرفه قسم البنات
مشرفه قسم البنات


عدد المساهمات : 580
السٌّمعَة : 6
تاريخ التسجيل : 06/06/2010
العمر : 37

مُساهمةموضوع: رد: اخلاص رجل    السبت أبريل 16, 2011 12:37 pm

قصه مؤثره جدااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا نايس توبيك ونعم الاخلاص اللي ماعتقدش انه يكون موجود بنسبه كبيره في الزمن ده
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
emy
مشرف قسم الصور
مشرف قسم الصور
avatar

عدد المساهمات : 1308
السٌّمعَة : 14
تاريخ التسجيل : 13/05/2010
العمر : 28

مُساهمةموضوع: رد: اخلاص رجل    السبت أبريل 16, 2011 2:38 pm

يااااااااااااااااااااه
هو لسه فيه كده
نايس توبيك
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
dony2003
عضو فضى
avatar

عدد المساهمات : 300
السٌّمعَة : 1
تاريخ التسجيل : 28/07/2010
العمر : 26

مُساهمةموضوع: رد: اخلاص رجل    السبت أبريل 16, 2011 3:29 pm

اللــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــه علي الجمال ياريت كل الناس كده
موضوع هاااااااااااااااااااااايل تسلم ايدك
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
محمد عبدو
مشرف قسم الصور
مشرف قسم الصور
avatar

عدد المساهمات : 838
السٌّمعَة : 1
تاريخ التسجيل : 24/01/2011
العمر : 26
الموقع : mohamed_apdo2011@yahoo.com

مُساهمةموضوع: رد: اخلاص رجل    السبت أبريل 16, 2011 5:53 pm

الراجل دا شبهى بالضبط

هههههههههههههههههههههههههههههه

على رأى المثل الحب بيعمل المعجزات


_________________
قلبى مثل قبرى لايسكنه اثنان
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
Marioma
مشرف القسم الأدبى
مشرف القسم الأدبى
avatar

عدد المساهمات : 1454
السٌّمعَة : 9
تاريخ التسجيل : 17/05/2010
العمر : 30

مُساهمةموضوع: رد: اخلاص رجل    السبت أبريل 16, 2011 6:10 pm

ههههههههههههههههههه
والله انا برده بقول كدا

_________________
أحيانا نخون ليس لأننا خائنون لكن لأننا لا نجد من يستحق الوفاء
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
نورهان
عضو برونزى
avatar

عدد المساهمات : 286
السٌّمعَة : 0
تاريخ التسجيل : 20/06/2010
العمر : 25

مُساهمةموضوع: رد: اخلاص رجل    السبت أبريل 16, 2011 9:25 pm

بجد قصه جميله جدااااااااااااااااااا وياريت يكون فى لسه ناس كده مخلصه فى زمن دا تسلم ايدك
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
محمد عبدو
مشرف قسم الصور
مشرف قسم الصور
avatar

عدد المساهمات : 838
السٌّمعَة : 1
تاريخ التسجيل : 24/01/2011
العمر : 26
الموقع : mohamed_apdo2011@yahoo.com

مُساهمةموضوع: رد: اخلاص رجل    الإثنين أبريل 18, 2011 1:42 pm

طبعا لسه فى ناس كده بس الى يدور

هههههههههههههههههههههههههههه

_________________
قلبى مثل قبرى لايسكنه اثنان
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
bobaia
مشرف اضحك كركر
مشرف اضحك كركر
avatar

عدد المساهمات : 960
السٌّمعَة : 18
تاريخ التسجيل : 28/06/2010
العمر : 26

مُساهمةموضوع: رد: اخلاص رجل    الإثنين أبريل 18, 2011 7:58 pm


نيس توبيك بجد قصة جامده مش موجوده غير فى زمن الاحلام

_________________
لست الافضل ولست الاهم ولكن هذا لا يعنى انى لا شئ
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
 
اخلاص رجل
استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
 :: المنتدى الادبى :: قسم الروايات والقصص-
انتقل الى: